Τετάρτη, 8 Ιουνίου 2016

Σχέδιο  Εργασίας: «Διατροφικές συνήθειες» (Β12)
  Τη φετινή σχολική χρονιά τα δύο τμήματα της δευτέρας τάξης υλοποίησαν σχέδιο εργασίας με τίτλο: «Διατροφικές συνήθειες». Βασικός σκοπός του ήταν να υιοθετήσουν οι μαθητές σωστές διατροφικές συνήθειες.
Ενδεικτικές δραστηριότητες
Αρχικά τα παιδιά γνώρισαν μία μία τις 5 ομάδες τροφίμων (Φρούτα - Λαχανικά, Δημητριακά – Όσπρια, Γάλα - Γαλακτοκομικά προϊόντα, Κρέας – Ψάρι – Πουλερικά, Λάδι-βούτυρο), ανέφεραν προϊόντα που ανήκουν στην καθεμία και συζητήθηκε η θρεπτική τους αξία.
Παράλληλα έπαιξαν παιχνίδια με τα φρούτα. Συγκεκριμένα με κλειστά μάτια αναγνώρισαν τα φρούτα από την οσμή, το σχήμα και την αφή. Στη συνέχεια έγιναν το κολατσιό τους.


Τα δύο τμήματα επισκέφθηκαν τον μανάβη της γειτονιάς για να δουν από κοντά διάφορα είδη φρούτων και λαχανικών.
 
Ζωγράφισαν φρούτα - λαχανικά και φτιάξανε  φρουτιέρες  από χαρτόνι.
 
 
 Έμαθαν τη σημασία της Μεσογειακής   Διατροφής κι έφτιαξαν την  Πυραμίδα  της  Διατροφής για παιδιά.

 
Φύτεψαν φακές-φασόλια και είδαν τα φυτά να αναπτύσσονται.

Παρακολούθησαν βίντεο και συζήτησαν για τις ανθυγιεινές τροφές και τα μεταλλαγμένα τρόφιμα. Παράλληλα μίλησαν για τα λιπάσματα και τα φυτοφάρμακα. Επίσης επισημάνθηκαν οι κίνδυνοι της κακής διατροφής.

Διαβάστηκε  από το Ανθολόγιο το κείμενο  «Μια φορά ήταν η Κολοτούμπα» και έμαθαν ότι κάθε μέρα πρέπει να τρώμε απ΄ όλες τις ομάδες τροφών. Μάλιστα ζωγράφισαν τα πέντε δάχτυλα, όπου στο καθένα αντιστοιχεί και μία ομάδα τροφών.

 
Καταγράφτηκαν   παροιμίες, γλωσσοδέτες, αινίγματα, ποιήματα κι ακούστηκαν τραγούδια  σχετικά  με τα τρόφιμα.
Επίσης οι μαθητές δημιούργησαν προβλήματα μαθηματικών και τα έλυσαν.

Τέλος φέρανε στο σχολείο το υγιεινό πρωινό τους και το φάγανε παρέα με τους συμμαθητές τους.
 
Τα βίντεο που χρησιμοποιήθηκαν έχουν αναρτηθεί εδώ.

Εμπλεκόμενοι εκπαιδευτικοί: Αρχοντούλα Λαχανοπούλου (Β1)

                                                       Βαμβάτσικου Μαρία (Β2)

                                                      Βρακά Αικατερίνη (εικαστικός)